Vol bewondering kijk ik ’s avonds naar het spotje van Albert Hein, waar de ondertussen landelijk bekende Harry Piekema het liedje Vamos A La Playa coverde met de tekst ‘hamburgers met korting, oh oho oho’. Mooi gevonden.
Laten we wel wezen, we voelen met z’n allen de gevolgen van de crisis zo langzamerhand tot ver in de portemonnee. Consumenten in de huishoudbeurs, ondernemers in de jaarstukken. Doordat de inkomstenkant niet meer zo rotsvast is, of zelfs daalt, kijken veel ondernemers nu toch ook zeer kritisch naar de kostenzijde. Met een stofkam worden onkosten doorgelicht, of zelfs geheel ter discussie gesteld.
Voor jaar-rond strandrestaurant Het Strandhuis, zijn we een campagne begonnen gelijk aan de reisbranche. Boek nu uw bruiloft, en ontvang een aantrekkelijke korting. Een beetje vergelijkbaar met de vroegboek-korting zeg maar. En het werkt. De ondernemers meer zekerheid in hun ‘sales-funnel’ en het aankomende bruidspaar financieel gewin. Een win-win dus. Ook hier zie je dat prijs in deze tijd toch de voornaamste koop-trigger is.
Prijs. Bundelmedia heeft haar filosofie geheel gestoeld op prijs. En niet alleen in crisistijd. Een goed kwalitatief product neerzetten tegen de scherpste prijs. Dat is waar het ons om te doen is. Transparant zijn. Dit gaat het u kosten, daar krijgt u dat voor.
Ik bewonder ondernemers die ondanks de tegenwind, toch vol in de marketing aanval gaan. Immers de aanval is de beste verdediging, niet? Zo leverden wij deze maand een nieuwe website aan Autoglaz Kennemerland. Een frisse uitstraling, waar passie en professionaliteit uitstraalt. Maar ook MD-B bouwadvies koos ervoor om een geheel nieuw digitaal thuis door ons te laten ontwikkelen. Deze is op een haar na afgerond. Mocht u ook vol in de aanval willen gaan, dan strijden we graag met u mee! Bij ons geen korting dus helaas. Maar wel een scherpe, transparante prijs. Altijd.
Niels Bodewes, Bundelmedia